Подсилване на имунната система - всичко което е важно да знаем
17 Nov
0

Подсилване на имунната система - всичко което е важно да знаем

Автор: BestpowerBG Прочита: 69

Подсилване на имунната система - всичко което е важно да знаем


Що се отнася до борбата с вирусите, ежедневните предпазни мерки като често миене на ръцете и избягване на болни хора са ключови. Но експертите казват, че повишаването на имунната ви система също може да ви даде предимство в поддържането на здравето.В тази статия ще ви запознаем с няколко съвета как да подсилите имунната си система, а също така и с храни които влияят благоприятно на организма и засилват имунитета.

Има много начини за укрепване на имунната система и цялостния баланс в тялото. Все повече хора прибягват към купуване на хранителни добавки и приемането на лекарства. Но истината е, че всеки медикамент има определена усвояемост от организма ни и ако искаме да се погрижим за имунитета си дългосрочно, трябва да направим промени в начина си на живот и естествено да балансираме тялото си, метаболизма си и същевременно да повишим защитните механизми на организма.


1. Сънят

Сънят е естествен ускорител на имунната система или иначе казано - Вашата имунна система е като вашия компютър - тя се нуждае от моменти на почивка, за да не прегрее.
Когато сте лишени от сън, тялото ви изхвърля хормони на стреса като кортизол, за да ви държи будни и нащрек, което може да потисне имунната ви система. Хората, които са получили осем часа сън, имат по-високи нива на Т-клетки от тези, които са спали по-малко. Опитайте се да получите най-малко седем часа сън на нощ, тъй като проучване от 2015 г.установява, че хората, които са го правили, са четири пъти по-малко склонни да настинат от тези, които са били под шест.

2. Упражнявайте се редовно

Физическата активност не е само за изграждане на мускули и подпомагане на премахването на стреса - тя също е важна част от това да бъдете здрави и да поддържате здрава имунна система.
Един от начините упражненията могат да подобрят имунната функция е чрез засилване на цялостната ви циркулация, което улеснява имунните клетки и други молекули, които се борят с инфекцията да пътуват по-лесно в тялото ви.
Всъщност проучванията показват, че занимаването с 30 минути умерени до енергични упражнения всеки ден помага за стимулиране на имунната ви система. Това означава, че е важно да се съсредоточите върху поддържането на активност и да се упражнявате редовно.

3. Намалете стреса

Независимо дали става дума бързо или се натрупва с течение на времето, важно е да разберете как стресът влияе на вашето здраве - включително влиянието, което има върху имунната ви система. По време на период на стрес, особено хроничен стрес, който е чест и дълготраен, тялото ви реагира, като инициира стрес реакция. Тази реакция на стрес от своя страна потиска имунната ви система - увеличавайки шансовете ви за инфекция или заболяване.
Стресът е различен за всеки и как го облекчаваме също. Предвид ефекта, който може да окаже върху вашето здраве, важно е да знаете как да идентифицирате стреса. И независимо дали става въпрос за дълбоко дишане, медитация, молитва или упражнения, трябва също така да се запознаете с дейностите, които ви помагат да намалите стреса.


4. Пийте достатъчно вода

Водата играе много важни роли в тялото ви, включително подпомага имунната ви система. Течността в кръвоносната ви система наречена лимфа, която носи важни имунни клетки за борба с инфекциите около тялото ви, се състои до голяма степен от вода. Дехидратацията забавя движението на лимфата,което от своя страна понякога води до нарушена имунна система.
Дори и да не спортувате или да не се изпотявате, постоянно губите вода чрез дишането си, както и чрез урината и червата. За да подпомогнете поддържането на имунната си система бъдете сигурни, че замествате загубената вода с вода, която можете да използвате.

5. Правилно хранене за подсилване на имунната система

Здравословното и балансирано хранене влияе върху цялостното ни благосъстояние и функционирането на нашето тяло. Имунната ни система също се възползва от доставката на хранителни вещества и тогава нашето тяло има по-добри възможности да се защитава успешно срещу патогените.
Препоръчително е да се ядат най-малко три порции зеленчуци и две порции плодове всеки ден. С някои витамини и минерали също специфично може да се подкрепи имунната защита:

Витамин С - може да помогне за предотвратяване на вирусни, бактериални и други инфекции, като съкрати продължителността на настинките и действа като естествен антихистамин и противовъзпалително средство.

Витамин D - е един от най-важните хранителни вещества, укрепващи имунната система, които могат да намалят риска от настинки и грип; това трябва да се предприема редовно.

Витамин А - когато се използва краткосрочно, може да помогне за подпомагане на способността на организма да се бори с инфекциите, особено с респираторни инфекции.

Цинкът - може да помогне за намаляване на броя на инфекциите и продължителността на обикновената настинка, когато се приема в рамките на 24 часа от началото.

Селенът - е ключово хранително вещество за имунната функция и се получава лесно от храни като бразилския орех. Селенът също е антиоксидант, който засилва защитните сили на организма срещу бактерии, вируси и ракови клетки.

Суровият мед - е добър за облекчаване на леки болки и възпаления на лигавиците като носа и устата и има антиоксидантни свойства и някои микробни ефекти; полезен е при кашлица и болки в гърлото и може да се добавя към чай или гореща вода с лимон.

Чесънът - пресен, екстракт ли добавки с чесън могат да намалят тежестта на горните вирусни инфекции на дихателните пътища и да действа за предотвратяване на вирусни инфекции при обикновена настинка.

Пробиотиците - съдържат „добри бактерии“, които едновременно подпомагат здравето на червата и влияят върху функцията и регулирането на имунната система. Те също могат да намалят броя на респираторните инфекции, особено при деца.

6. Избягвайте струпването на много хора на едно място

Рискът от инфекции предавани по въздушно-капков път се увеличава значително при струпване на много хора на едно място и разпространяване на причинителите чрез аерозолите, отделени при кихане и кашляне. Надали можем да се изолираме от околните, затова ако е възможно, избягвайте по-близък физически контакт - здрависване, прегръдки, социални целувки.

10 храни за супер имунитет:



1. Чесън - Чесънът от векове се слави заради уникалните си свойства за подсилване на имунитета. Има антибактериални, антивирусни и противогъбични свойства. Антиоксидантите, на които чесънът е богат, унищожават свободните радикали, които играят роля при широк спектър от заболявания, включително и тези, причинени от вируси. Антивирусните свойства на чесън могат да бъдат полезни за намаляване тежестта на настинки, грип или COVID-19 инфекции.

2. Спанак - Спанакът попада в този списък не само защото е богат на витамин С, но и на антиоксиданти и бета каротин, които помагат в борбата с инфекциите на имунната ни система. Спанакът е най-здравословен, когато се готви колкото е възможно по-малко, за да запази полезните си свойства.

3. Цитруси - Витамин С  изгражда имунната система. Увеличава производството на бели кръвни телца, а те играят ключова роля в борбата с инфекциите. Популярни цитрусови плодове са: грейпфрут, портокали, мандарини, лимони, лайм. Тъй като нашето тяло не произвежда и не съхранява витамин С, е необходим ежедневен прием за поддържане на добро здраве. Почти всички цитрусови плодове са с високо съдържание на витамин С

4. Броколи - Любим зеленчук наситен с ценни хранителни вещества, които поддържат в изправност функцията на имунната система. Една чаша броколи осигурява толкова витамин С, колкото и един портокал. Броколите са с високо съдържание на бета-каротин, калий, магнезий, цинк, желязо, витамини от група В (В1, В2, В3 и В6). Заедно, тези витамини и минерали помагат на имунната система да работи здраво! Друго важно за здравето съединение, съдържащо се в броколите е глутатионът – основният антиоксидант в човешкото тяло.

5. Джинджифил - За него много хора се сещат, след като са се разболели от настинка или грип. Джинджифилът помага за намаляване възпалението при зачервено гърло и други възпалителни процеси. Също така намалява гаденето. Леко лютивият вкус на джинджифила идва от веществото гингерол, въпреки това се използва в много сладки десерти. Джинджифилът може да помогне за намаляване на хроничната болка и притежава свойства за понижаване на холестерола.

6.Кисело Мляко - Киселото мляко е богато на пробиотици, включително Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei и Bifidus. Тези щамове засилват имунната функция и дори могат да помогнат за намаляване както на продължителността, така и на тежестта на настинките. Благоприятната чревна флора е необходима за правилното храносмилане, детоксикация и имунна функция.

7.Киви - Кивито е естествено богато на есенциални хранителни вещества, включително фолиева киселина, калий, витамин К и витамин С. Витамин С стимулира белите кръвни телца да се борят с инфекциите, докато останалите хранителни вещества съдържащи се в кивито поддържат тялото да функционира правилно. Кивито е богат източник на витамини и минерали. Съдържа повече витамин С от портокалите, и повече калий от бананите. Добър източник е и на бета-каротин.

8. Чай - Зеленият и черният чай са богати на флавоноиди, вид антиоксидант. Силата на зеления чай е в нивата на епигалокатехин галат или EGCG, полифосфат друг мощен антиоксидант. Доказано е, че EGCG повишава имунната функция. Процесът на ферментация през който минава черният чай унищожава много от EGCG. От друга страна, зеленият чай се задушава и не ферментира, така че EGCG се запазва. Зеленият чай също е добър източник на аминокиселината L-теанин. L-теанинът участво при производството на Т-клетки.

9. Мед - Чистят натурален мед съдържа антиоксиданти и има антибактериални и антигъбични свойства. По този начин консумацията на повече мед може да помогне на тялото да унищожи нежеланите бактерии и гъбички, както и да подсили имунната система.

10. Пиле и пилешки бульон - Когато сте болни, пилешката супа е повече от препоръчителна. Пилешкото месо помага за преборване на симптомите на настинка и също така ви помага да се предпазите от заболяване на първо място. Всяко птиче месо имат високо съдържание на витамин В-6. Около 100 грама пуешко или пилешко месо съдържа 40-50% от дневната препоръчвана доза на B-6.
Витамин В-6 е важен за това какво се случва в организма, както и за образуването на нови и здрави червени кръвни клетки. Бульонът, приготвен чрез кипене на пилешки кости съдържа желатин, хондроитин и други хранителни вещества, полезни за излекуването на червата и за подобряване на имунитета.

Представяме Ви нашите три продукта, които бихте могли да приемате, за да подсилите имунната си система:


Коментари
Напиши коментар

© Bestpower.BG 2017 - Всички права запазени