Аргинин - ефекти и предимства
13 Nov
0

Аргинин - ефекти и предимства

Автор: BestpowerBG Прочита: 264

Що е то Аргинин и кой се нуждае от него?

Аргининът е условно заменима аминокиселина, което ще рече, че през по-голямата част от времето се произвежда от организма и не е задължителна хранителна добавка, но количеството не e достатъчно за постигане на спортни постижения. Аргининът е есенциална аминокиселина за малките деца, също така при стресови ситуации, травми и изгаряния той се превръща в незаменима аминокиселина и за възрастния организъм и поради тази причина е важно да се приема достатъчно количество от нея. Организмът самостоятелно може да синтезира аргинин, но при малките деца, след стрес за организма (боледуване, изгаряне, травми), активно спортуване и други, нивата му в организма не са достатъчни. Той може да се набави чрез храната или под формата на хранителна добавка.

Аргининът има ползи за всички: както за децата така и за възрастните, както за професионалните спортисти така и за тези, които използват спорта като средство за отслабване. Аргининът е изключително важен при децата за защитата и развитието на имунната система. Тези, които искат да засилят сексуалната си функция, също имат полза от него заради съдо-разширяващите му свойства. Той носи и много ползи на активно спортуващите като им позволява да тренират по-усилено като избягват последиците от претренирането. А тези, които искат да свалят излишните килограми, са облагодетелствани от качеството му да повишава нивото на хормона на растежа и по този начин да им помага в постигането на тази цел.

Ефекти и предимства от приема на Аргинин?

  • Основните причини, поради които аргининът се използва активно в спортната суплеменция е че:
  • Подпомага секрецията на растежен хормон
  • Противодейства на амоняка, образуващ се при разграждането на протеините
  • Прекурсор на азотния оксид, като следствие на което се подобрява кръвообращението
  • Стимулира имунната система като увеличава броя на белите кръвни телца
  • Бори се със свободните радикали
  • Подобрява способността на черния дроб да се бори с токсините и като цяло да функционира правилно
  • Ускорява заздравяването на рани (участва в изграждането на колаген)
  • Участва в регулирането на кръвното налягане (разширява кръвоносните съдове)
  • Подобрява състоянието на кръвоносната система като понижава нивата на холестерол
  • Повишава силата и издръжливостта 
  • Ускорява покачването на мускулна маса 


Как се усвоява аргининът в организма и източници на Аргинин?

След смилането на храната, аргининът се абсорбира от тънките черва и навлиза в ентероцитите, като една част се метаболизира в тях. Останалата усвоена част аргинин се пренася до черния дроб, където отново една част се метаболизира.

Останалото количество аргинин се прехвърля в големия кръг на кръвообращение, от където се разпределя към различните тъкани в тялото. Най-висока концентрация на аргинин в кръвната плазма се наблюдава около 1-2 часа след хранене/приемане на суплемент.

За производството на аргинин под формата на хранителна добавка се изолира чрез процес на ферментация. Естествен източник на аргинин са протеиновите храни от растителен и животински произход като - семена, ядки, ядкови масла, ориз, соя, яйца, брашно, шоколад, морски дарове както и мляко, телешко, свинско и пуешко месо и някой видове риба.

Има ли Аргининът странични ефекти и какви са те?

L аргинин е с добра поносимост, но при предозиране е възможна появата на стомашно-чревни неразположения и отпадналост.

Бъдете особено внимателни при едновременния прием на аргинин с ибупрофен, силденафил цитрат (участва в някои медикаменти за борба със сексуалната дисфункция при мъжете)и органични нитрати (участват в състава на някои лекарствени средства за лечение на стенокардия, след инфаркт, белодробни заболявания и цироза на черния дроб).

Забранено е приемането на аргинин при възпаления на белите дробове и астма. Съществува риск той да усили инфекцията и да влоши болния. Категорично е забранено приемането на добавката след сърдечен пристъп.

Аргининът усилва действието на йохимбин (съставка на продуктите за изгаряне на мазнините и повишаване на енергията).

L-аргининът НЕ трябва да се употребява от бременни жени и кърмачки, хора, страдащи от шизофрения и при наличие на херпес.

Ето и няколко варианта на Аргинин, на които можете да се спрете

 


Коментари
Напиши коментар

© Bestpower.BG 2017 - Всички права запазени